Як запасти глибоко в душу : 12 порад для приголомшливої презентації архітектурного проекту
Людина за допомогою зору сприймає до 90% інформації, а якщо ця інформація їй цікава, то 25% із неї вона запам’ятає. Ваша презентація має створити гарне перше враження. Іншого шансу у Вас не буде. Окрім того, це буде лакмусовим папером Ваших дизайнерських вмінь. Потрібно сповна і якомога лаконічніше донести до аудиторії все, що Ви хотіли показати і розказати у презентації проекту.
Поділимося із Вами дванадцятьма порадами, як створити незабутню та ефективну презентацію архітектурного проекту.
- Плануйте глобально
Глобальне планування – це база, орієнтир для Вашої презентації. Якою Ви уявляєте свою майбутню презентацію? Якими будуть Ваші слайди? Ви розмістите їх в одній великій площині, чи кількома малими? Визначайтеся!
- Макетуйте і прогнозуйте
Якщо Ви презентуватимете рукописні зображення, то варто створити пробний макет. На чернетках розплануйте форму і зміст, щоб вистачило місця, коли Ви малюватимете остаточну версію. Якщо ж Ви створюватимете креслення у програмі, то це простіше, адже цифровий режим дозволяє внести зміни, без значних зусиль. Ви можете використовувати систему сітки для організації ескізів. З її допомогою Ви оберете потрібні параметри для ваших малюнків.
- Розміщайте пріоритетно
Правильне розміщення і вибір найоптимальнішої зони (якщо йдеться про слайд із великою кількістю інформації) — 50% успіху Вашої презентації. З чого Ви розпочнете презентацію? Що Вам потрібно донести до аудиторії першочергово. Можете резюмувати весь проект загалом, а тоді перейти до деталей. Якщо у Вашій концепції пріоритетною є форма, то Вам варто її показати спершу, а потім переходити до плану. Якщо ж навпаки, найважливіше — план, то з нього і розпочніть, а далі подайте форму.
- Тло як основа
Не менш важливе значення для сприйняття Вашої презентації має тло, на якому будуть розміщені слайди. Рекомендуємо серйозно підійти до вибору кольору тла. Якою б цікавою не був вміст презентації, на підсвідомому рівні тло впливатиме на слухачів. Ви ж не хочете, щоб це відволікало їх від сприйняття Ваших ідей? Найкраще обрати білий колір, оскільки на ньому вдало розкриються справжні кольори Ваших малюнків. Чорний колір хоч і нейтральний, але може дати зворотній ефект: аудиторія швидко втомиться, оскільки цей колір викликає напруження зору і буде важко сфокусувати їхню увагу.
- Кольористика: якісне наповнення?
Отже, тло для презентації Ви обрали. Переходимо до якісного кольорового наповнення Ваших ідей. Існують програмки Black & White, Greyscale якими Ви можете керувати, обирати потрібну товщину ліній, тіні, відтінки, контрасти. Проте, якщо колористика є визначальною у Вашій презентації, або у малюнках є багато деталей, то ці програмки Вам не допоможуть. Тоді Вам необхідно розширити палітру кольорів та самостійно розфарбувати ескіз. Механічну ахроматичну презентацію можна виконати за допомогою графічних олівців та фарб. Кольорові елементи можна створити акварелями, маркерами чи пастелями. Якщо ж Вам потрібна цифрова презентація, то можете скористатися, наприклад, Adobe Photoshop.
- Акцентуйте на важливих деталях
Привернути увагу до певної деталі можна за допомогою контрасту. Цього ефекту можна досягнути кольором та розміром. Наприклад, зробіть потрібний елемент кольоровим та у більшому масштабі, а інші деталі — чорно-білими.
- Влучно та лаконічно
Якщо є потреба, додайте до концепції короткий опис. Але: дуже короткий, бо, імовірно, його ніхто не читатиме. Натомість, він може відволікати аудиторію від важливої інформації.
- Без зайвого тексту
Якщо у презентації можна обійтися без тексту на слайдах — обійдіться. Замініть слова на мінімалістичні ескізи, графіки, цифри. Або прокоментуйте усно.
- Коментуйте але інтригуйте
Ваші слухачі не вміють читати Ваших думок. Вони, очевидно, знайомі із Вашим портфоліо, але не з Вашими емоціями щодо конкретного проекту. Коментуйте свої ідеї, інтригуйте своїм творчим процесом.
- Один проект — один шрифт
Запам’ятайте це правило. Оберіть один тип шрифту для заголовків та тексту (якщо він наявний) і використовуйте його у всій презентації. Робити акценти краще за допомогою розмірів та кольору, а от маркувати тезу іншим шрифтом — не естетично та не професіонально. Найкраще обрати мінімалістичні шрифти, як, наприклад, Century Gothic Arial, Tahoma чи Helvetica.
- Правило «400 секунд»
Дослідження показали, що найефективніші презентації ті, які тривають 400 секунд. За цей час не втомиться ні доповідач, ні слухач. Вам буде достатньо цього часу, щоб зацікавити та донести до аудиторії ідею свого проекту.
- Краще — менше.
Пам’ятаєте правило «400 секунд»? Чим більше малюнків, тим більше часу Ви потратите на їх створення (Ви ж хочете, щоб вони були виконані якісно, а не кількісно?) та на презентацію. Як наслідок, Ваша презентація стане хаотичною та не змістовною. А Ви ж прагнете до іншого результату?