Проект музею сучасного мистецтва для конкурсу Liget Budapest

  • Рік створення: 2014
  • Регіон: Угорщина
  • Цільове призначення: Офісні та громадські будинки

Liget Budapest – відкритий міжнародний конкурс, організований Музеєм Образотворчих Мистецтв Будапешта та урядом Угорщини. Мета цього змагання – створення проектів музеїв, що будуть розташовані на території міського парку Будапешта.

Всього заплановано п’ять таких музеїв. Вони належатимуть до різних сфер мистецтва: музики, етнографії, архітектури, образотворчого мистецтва та фотографії. Конкурсантам було запропоновано розробити проект однієї з будівель. Ми обрали музей сучасного мистецтва (New National Gallery and Ludwig Museum)

Найперше, на що ми звернули увагу – це те, що міський парк Будапешту сам по собі, є ніби окремим зеленим організмом великого міста. Ми розуміємо, що цей організм має свою історію, вже сформовану структуру та ритм життя, своє особливе емоційне середовище та своїх постійних шанувальників серед відвідувачів. Одночасно він розвивається і змінюється, підтвердженням цього є те, що сюди привноситься музейна функція.

Виходячи з наведеного вище, ми поставили собі за мету, щоб нова будівля музею стала генератором перетворення, а саме: вона повинна сприяти тому, щоб відвідувачі парку ставали відвідувачами музею, а відвідувачі музею ставали відвідувачами парку.  Таке корисне перетворення на нашу думку, можна здійснити максимально інтегрувавши будівлю в існуюче оточення. І тому ми робимо акцент на гармонійному поєднанню існуючої природи парку і сучасної архітектури музею.

Ми також розуміємо, що музеї по суті є комунікаційними ланками між поколіннями, культурами та відвідувачами. Саме тому організатори вирішили розмістити чотири з п’яти музеїв вздовж історичної  осі парку, що з’єднує вулицю Dozsa Gyorgy street з вулицею Hermina street . Ми цілковито підтримуємо цю ідею, і відображаємо її в своїй архітектурній концепції, а саме: в  об’ємі перших двох поверхів будівлі музею сучасного мистецтва (Museum of Contemporary Art ) ми створюємо відкритий арт-хол.  За нашим задумом будівля музею не є кінцевою точкою осі-променаду, а ніби розступається перед глядачем. Таким чином крізь неї можна пройти і ніби символічно зануритись в час, як в минуле так і в майбутнє.

Перевага такого арт-холу в тому, що він є одночасно частиною як парку так і самого музею. Крім цього він є універсальним, інтерактивним, здатний нести велике смислове та функціональне навантаження:

найперше, ця прогулянкова територія перед музеєм здатна акумулювати велику кількість людей, як дорослих так і дітей, таким чином цей простір перетворюється на центр соціального та сімейного відпочинку;
по-друге – це інформаційне та рекламне поле, що містить візуальну інформацію про даний музей та виставки які в ньому відбуваються, про решта музеїв парку, а також про сам міський парк та місто Будапешт;
по-третє – це зона постійного прибутку, оскільки тут розташовуються відкриті кафе та торгівля;
по-четверте – це банальний захист від дощу, що робить його використання практично всесезонним.

Ми  пропонуємо зберегти дерева, що розміщуються в зоні арт-холу влаштувавши в конструкції перекриття клумби. Це змусить цей простір візуально запрацювати як на будівлю музею так і на парк.

Крім цього, відвідувачі виставок музею мають змогу візуально контактувати з парком перебуваючи на всіх поверхах споруди. Південно-західний фасад, який виходить в парк має заскленні балкони на всіх поверхах, це дозволяє відвідувачам музею відпочиваючи між наступними виставочними залами виходити на балкон і дивитися в парк, а потім знов продовжувати екскурсію.

Робота музею відбувається наступним чином:

Відвідувачі попадають в вхідні холи музеїв з рівня землі, сходинки та пандуси в цьому випадку непотрібні, це дає змогу маломобільним групам населення почуватися комфортно. Хол музею має зручні зв’язки з кавярнями та магазинами, що також розміщюються на першому поверсі та мають вихід ще й в відкритий арт-хол та на при-музейну територію. Таким чином можуть працювати незалежно від музею. Виставкові зали розміщено в наземних поверхах. Маршрут відвідувачів від ліфтів до  приміщень виставок мінімальний, що дозволяє більше уваги приділити творам мистецтва, а не пошуком виставок. Ми рекомендуємо відвідувачам в ході екскурсій робити невеликі паузи, виходити на балкон та насолоджуватися видом на парк, а потім з новими силами продовжувати екскурсію.

Доставка творів мистецтва відбувається з підвального поверху, куди є в’їзд вантажних автомобілів та де розміщенні всі необхідні склади, майстерні та реставраційні приміщення. Звідси вони подаються на поверхи вантажними ліфтами. В підвальному поверсі розміщено також всі технологічні приміщення по обслуговуванню будівлі.

Будівля музею каркасного типу. Колони та перекриття виконані з залізобетону. Крок колон достатньо великий, щоб вільно розміщувати виставки та дати можливість вільно організовувати простір залів. Утеплення конструкцій зовнішнього огородження, а також засклення виконано таким чином, що забезпечуються умови прийняті для будівль нульової енергії (zero-energy buildings).

В своїй концепції ми намагались мінімально вплинути на довкілля парку, саме тому ми зберігаємо кожне дерево, що не попадає в контур будівлі та не знаходиться на шляху руху автомобілів. Такий підхід допоміг нам звернути увагу на ефективне використання ділянки. Пішохідні та вело шляхи ми проектуєм тільки там де це необхідно, не забираємо у парку зайвої території. Крім цього ми передбачаєм,  що за рахунок високого відсотку застосуванню відновлювальних джерел енергії , використанню надійних матеріалів та технологій, великій увазі на доступності всіх частин будівлі для всіх вікових та мобільних груп населення, збалансуєм економічний, екологічний та соціальний бік споруди музею в процесі експлуатації, а лаконічний архітектурний образ музею зробить свій внесок в архітектуру міста та ландшафт парку найперше тим, що дасть змогу легко переносити  його на інші споруди.

01_site_plan

02_1_foor 03_2_foor

04_3_foor 05_4_foor 06_5_foor 07_1U_foor 08_2U_foor 09_Cutting_scheme 10_1-1_Section 11_2-2_Section

12_WM_and_E_concept 13_View_01

14_View_02

15_West_elevation 16_South_elevation 17_East_elevation 18_North_elevation 19_Elevation_partial

20_Interio_01