Hudson Yards: «today’s city of the future»
Кажуть, що Hudson Yards — це місто не для всіх, а лише для людей з великими фінансовими можливостями. Його називають «фантазією мільярдера про майбутнє міське життя» та позиціонують як місто розвитку.
Hudson Yards — це лише невеликий район у Мангеттені на вулицях 42 і 43. Мангеттен — невеликий острів, лише 52 кв.км., історичний центр Нью-Йорка. Це один з найменших та найбільш заселених місць Нью-Йорка. Колись цей острів купили в індіанців за $500, а тепер його оцінюють у понад $50млрд.
Ще у 2001 році виникла ідея створити програму розвитку, яка перетворить район Hudson Yards у оновлену, комфортну структуру, яка задовольнить потреби населення міста, яке швидко зростає. Оскільки, раніше у цьому районі проходили залізничні сполучення, які вели до головного вокзалу Нью-Йорка. Компоненти програми включали такі пункти:
- Перезонування: від промислового до комерційного і житлового сектору.
- Продовження лінії метро
- Комплексна забудова: 2 млн. кв.м. нових офісних приміщень, 20000 житлових квартир, понад 600000 кв.м. торговельних площ, понад 900000 кв.м. готельних площ.
- Створення парків та громадських просторів
Робота над реалізацією розпочалася у 2005 році. Район зазнав зміни зонування: із промислового на комерційно-житловий. Спершу планувалося збудувати 16 хмарочосів на спеціально спроектованій платформі на місці депо метро. Проект Hudson Yards — певна реконструкція промислового району: без ліквідації транспортного вузла створили елітний комерційно-житловий простір. Такий досвід стане актуальним для реконструкції у багатьох містах.
Стівен Росс, головний забудовник проекту, зазначив, що до 2040 року в містах житиме 70-80% населення. Це спонукало його будувати місто всередині міста. Над проектом працювало багато відомих компаній, та молодих і перспективних архітекторів: KPF, Diller Scofidio + Renfro, Rockwell Group, SOM, Томас Хезервік, Девід Чайлдс, Тоні Інграо, Foster + Partners, Elkus Manfredi Architects тощо.
Hudson Yards поділили на дві ділянки Eastern Rail Yards та Western Rail Yards з різним призначенням. Eastern Rail Yards — комерційні площі з невеликою кількістю житлових будівель та відпочинкових зон. Там планується 6 будівель: багатофункціональний хмарочос, (житлові площі, офіси і готель) три споруди дивовижних форм, так званий офісний «кубик» та арт-галерея. Western Rail Yards — житловий район із небагатьма торговими спорудами. Оскільки ця територія має багато залізничних шляхів, тому, потрібна більша кількість платформ для перекриття. Оскільки з цієї ділянки є вихід до річки Гудзон, проект передбачає реконструкцію водної вантажної станції у пасажирську — «Нью-Ферри термінал». Звідси, мешканці міста зможуть водним транспортом значно швидше доїхати до Нью-Джерсі обминувши мости.
Унаслідок, Hudson Yards став найбільшою забудовою Нью-Йорка після Рокфеллер-центру, найбільшим приватним будівельним проектом за всю історію Америки та найзнаковішим мультимільярдним проектом у комерційній нерухомості. До нього неоднозначне, навіть кардинальне ставлення: дехто вважає, що Hudson Yards — амбітний експеримент у сфері містобудівництва та розвитку інтелектуальної інфраструктури. Інші називають розважальним майданчиком для мільярдерів.
До 2025 року буде збудовано понад 2 млн. кв.м. офісного простору та понад 13000 квартир.